Kære medlemmer og gæster,

Vi forventer at kunne åbne 18 Hullers banen med spil til sommergreens fredag d. 27. marts klokken 11.00 marts ⛳

 

I det tidlige forår kan nattefrosten stadig hænge ved, og når morgentemperaturen når ned omkring 5°C eller derunder, stiger risikoen for rimfrost på banen. Derfor holder vi banen lukket frem til kl. 10, så vi kan beskytte især greens, der stadig er sårbare efter vinterperioden.

❄️ Hvorfor holder vi banen lukket ved rimfrost?

  • Rimfrost gør græsset stift og meget skrøbeligt.
  • Selvom det ikke ser ud af meget, kan fodspor eller køretøjer knuse de frosne græsstrå.
  • Skaderne viser sig som sorte/brune mærker og kan tage uger – eller måneder – at hele.

🚫 Hvorfor kan man ikke bare spille alligevel?

Selv kortvarigt spil på en frossen eller delvist tøende bane kan medføre:

  • Langvarige skader på greens.
  • Større behov for reparation og vedligehold.
  • Risiko for yderligere lukning senere på sæsonen.

🔓 Hvornår åbner banen?

Vi sigter efter at åbne banen kl. 10, men:

  • Banen åbner kun, når rimen er helt væk, og
  • jorden er tøet tilstrækkeligt op.
  • Vores chefgreenkeeper vurderer hver morgen, om banen når at blive klar til kl. 10.

👉 Vær opmærksom:
Hvis banen ikke er klar til tiden, kan du desværre risikere at miste din starttid.

🌱 Tak for hjælpen!

I foråret har græsset stadig begrænsede muligheder for at restituere, så vi sætter stor pris på, at I respekterer greenkeeperens vurdering. Det er med til at sikre en sund, stærk og spilleklar bane for alle.